Monday, March 15, 2010

1 Kenapa Travelog Subuh

Bermula dengan Bismillah,

Alhamdulilah syukur, akhirnya dapat saya membuka laman blog ini untuk merekodkan perjalanan solat subuh saya. Sepatutnya ia telah bermula pada 2007, tetapi sering tertangguh. Diharap melalui laman blog ini dapat saya catitkan perjalanan solat di surau dan masjid yang saya singgah menunaikan solat khususnya solat subuh sesuai dengan judul laman blog ini Travelog Subuh: Di manakah saya solat subuh semalam.

Diharap dapat juga saya menyelitkan kehebatan solat subuh itu sendiri untuk dikongsi bersama. Bayangkan kalau fadilat solat sunat solat subuh itu menyamai dunia dan seluruh isinya, bagaimanakah pula dengan fadilat solat subuh itu sendiri? Diharap melalui laman blog ini juga dapat menyuntik semangat pembaca untuk menunaikan solat subuh di surau atau masjid secara berjemaah bersama imam pada takbir yang pertama insyaallah.

Jika Saudara/Saudari membaca laman blog ini jemputlah berkongsi pengalaman indah mengerjakan solat subuh berjemaah di surau/masjid Saudara/Saudari ditempat anda sendiri.

Wassalam dan saya didahulukan dengan ucapan terima kasih.

No comments: